יום חמישי, 6 ביוני 2013

שיעור 3 - תרגול נוסף עם העכבר

י' אדר תשע"ג - 20 פברואר 2013

המשכנו עם מיומנויות בהזזת העכבר.  הפעם יצרנו קבצים חדשים ותיקיות חדשות.  אחר כך, העברנו קבצים ממקום למקום עם גרירה, ותרגלנו שמירת קבצים.  

התלמידות למדו על חוויות של פורים של השותפות ועזרו להן לתעד את הסיפורים בקבצים ותיקיות אישיות.

משך העבודה, גלינו שחלק מהשותפות שלנו אף פעם לא למדו לקרוא ולכתוב.  לא חשבנו לשאול את זה בתנאי קבלה!!  העובדה הוסיפה לנו עוד אתגר- איך אפשר להמשיך את התוכנית איתן בלי שהן תרגשנה פחותות.

בסוף העשייה, היכנסנו למעגל ושיתפנו את חלק מהסיפורים. 


הנה כמה סיפורים לדוגמא:

פורים במשפחתי
מה שזכור לי בתור ילדה, הוא שלא אהבתי להתחפשכי לא אהבתי להתחפש למשהו שזה לא אני.
אביזרים לתחפושות לא היו לנו.  לכן, התחפשנו לסבא, סבתא, בן, בת, לפי מה שהיה לנו.  נושא התחפושות היה קשה לנו.  אבל אני לא אשכח את העוגיות המיוחדות לפורים שאימי אפתה, הם נקראים דבלה, ומקרוד.   אני מזמינה תמיד בחג פורים עוגיות בבית מאפה כי לא תמיד אני מצליחה לאפות אותם, ואני לא מוותרת  על העוגיות המסורתיות של פורים

פורים בפקיעין:
בחג הפורים בפקעין היה מאוד שמח, הערבים שמחו ביחד עם היהודים בחג הפורים.
כל אחד שלח משלוחי מנות לשכנו, בתוך המשלוחי מנות היו אוזני המן שאני הכנתי (מעמול עם תמרים, שומשום, קינמון ושקדים).  כשהייתי קטנה, התחפשתי לחיילת, פעם אחרת למלכת אסתר וכשהייתי גדולה התחפשתי לבחורה ערבית (דרוזית).  כל המשפחה אכלה את הסעודה בבית ביחד.  היתה אויירה טובה, כל השכנים באו ושמחו עם המשפחה שלי.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה