יום חמישי, 6 ביוני 2013

שיעור 7 - חוזרים לעבוד עם קבצים

כ"ג ניסן תשע"ג - 3 אפריל 2013

חזרנו אחרי חופש גודל בפסח עם הרבה אנרגיות חדשות.

התחלנו את השיעור בלמידה איך להגדיל את רזולוצית המסך.  בנושא הזה, גם הבנות וגם השותפות היו תלמידות.  הרזולוציה הגדולה יותר עזרו לשותפות לקרוא את הטקסט ולהוביל את העכבר למקום הנכון.

בשיעור גם חזרנו להתאמן ביצירת קבצים, והפעם כתבנו סיפורים לקראת פסח.  

הנה טעימה מהסיפורים:

הפסח של מרגלית:
מכינים את הבית לכבוד פסח- מנקים ומכשירים את הכלים.
מכינים מצות עם מים שיישבו לילה שלם תחת הכוכבים- עם כיסוי כדי שלא ייכנסו זבובים או חרקים.
באים ערבים מכל העדות לאחל חג שמח.
יושבים על מחצלת מסביב לקערה גדולה מלאה בירקות כמו שאומרים-"הלילה הזה כולו ירקות! ואחרי זה קוראים את ההגדה
באים אורחים פתאום לאכול בלי הזמנה או הודעה מראש- הבית פתוח לכולם!!
יוסף-אבא של מרגלית ז"ל היה אומר: "כל מי שרעב יבוא ויאכל, כל מי שצמא יבוא וישתה".
בסוף הסדר הוא היה אומר בערבית ובעברית "בשנה הבאה בירושלים הבנויה עצמאים בארצנו!!"

ליל הסדר:
בליל הסדר אצלנו כולם יושבים סביב השולחן עם כרית בשביל מסובין ובזמן שנוטלים ידיים אנחנו לוקחים את האפיקומן ומחביאים אותואח"כ בזמן שאמורים לאכול את האפיקומן אנחנו מחזירים בעד מתנה לכל אחד מאיתנובשנה שעבר אבא שלנו התחכם ושם שני אפיקומנים אחד לידו בחבילת המצות ואחד החבאנו, אבל בסוף הביא לנו מתנה.
אנחנו תמיד שואלים הרבה שאלות שקשורות להגדה ומקבלים על כל שאלה ממתק אבל בגלל ששאלתי שנה שעבר יותר מידי שאלות אא שלי התחיל לתת פחת-לא לכל שאלה.
אנחנו תמיד שרים את השירים שבסוף ההגדה:דיינו וכו'.  עד שעות מאוחרות, שנה שעבר היינו עם הדודים ושרנו אנחנו אבל כל הדודים שלנו גמרו קודם וחכ שנגמור אז הסוף קראנו.

תקופה חדשה:
השנה לראשונה אני ומשפחתי חוגגים את חג הפסח במעלות . הסיבה לכך היא שעזבנו  את ביתינו הישן  בקרית אתא. הדבר גורם לי להרבה מחשבות  אבל כולי תקווה שזה יצליח לנו כמו בימים עברו.  אוראל בקשה לדעת למה עזבנו את קרית אתא? ובכן גרנו שם חמישים שנה ,היה  בית יפה  חצר גדולה כל ילדינו גדלו בו הגיע תור של נכדי ואפילו שלושה נינים.  כל ליל סדר היה מתחיל בישיבה של כולם סביב השולחן ושואלים אז מי נולד היום לפני כך וכך שנים ?? סבתא. לא אני אלא אמי ז"ל .

זכרונות:
בבית הורי התחילו בניקיון הפסח מייד אחרי טו בשבט.  המאכלים המסורתים בפסח הם: תבשיל  של בשר כבש עם פולים (דביח) ומעיים ממולאים עם בשר, אורז וירק (עסבנה).
בליל הסדר אנו נוהגים לסובב את קערת הסדר מעל ראשי המסובים ולשיר בנוסח התוניסאי את הא לחמא עניה.  בזמן האחרון אנחנו שרים את שיר השירים במנגינות שונות וכל אחד שר במנגינה שהוא מכיר.  



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה